Névjegy

Szobonya Péter  Szobonya Péter

Üzleti szakértő, a Compleo Kft. ügyvezetője és vezető szakértője, a HVCA Oktatási Bizottságának korábbi tagja, a Spinoff Munkacsoport alapítója és első vezetője, a Spinoff Kerekasztal elindítója. Jól ismeri a hazai kockázatitőke-piac szereplőit, és a pénzvilág mozgatórugóit; szűkebb szakterülete az egyetemi találmányok üzleti hasznosítása.

Compleo

banner.jpg

Portfolio blogger

Friss topikok

Portfolio hírbox

2010.11.23. 10:47 Szobonya Péter

A Kockakerék projekt

Mitől lehet rossz egy projekt? Ha nem létező piaci igényeket céloz meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lehet az ötleted eredeti, újszerű, technológiailag előremutató, de a fő kérdés az, hogy ki fogja megvenni. Megvenni pedig csak akkor fogják, ha létező problémára nyújt megoldást.

(Persze olyanról is hallani, hogy előbb kifejlesztik a terméket, utána majd generálnak hozzá keresletet -- de ez a nagyvállalatok területe, ilyet csak óriási marketinghadjárattal lehet megvalósítani. Kisvállalkozás, pláne induló vállalkozás maradjon a kaptafánál, és foglalkozzon a meglévó, valóságos piaci igények kielégítésével.)

2 komment

Címkék: innováció kockázati tőke tőkebevonás induló vállalkozás befektetőkeresés


A bejegyzés trackback címe:

https://kockazatitoke.blog.hu/api/trackback/id/tr442467467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabomorvai 2010.11.23. 11:14:22

OK, de honnan lehet azt tudni, hogy létezik-e a piaci igény? Onnan, hogy nekem spec. szükségem lenne rá? Vagy a barátaimnak? Merthogy egy kis cégnek arra sincsen pénze, hogy rendes piackutatást végezzen a lehetséges vevők körében, kipuhatolja, vajon megvennék-e a terméket, ha igen, mennyit fizetnének érte, és inkább kéket vagy pirosat választanának.

pikkkli · http://ch.linkedin.com/in/poki1 2010.11.24. 11:33:51

@ghyca: Szerintem nem kell itt nagy marketingkutatas, csak "kis" odafigyeles. Ha mar az adott vallalkozo felteszi magaban a kerdest - idoben - hogy ki fogja ezt megvenni, akkor mar jo uton halad.