Portfolio blogger

Friss topikok

Portfolio hírbox

2012.06.13. 10:51 Szobonya Péter

A professzor válaszol

A közelmúltban írtam egy bejegyzést "A szórakozott professzor és a finánctőke" címmel a HVCA éves kockázati tőke konferenciájáról, azon belül is Szemerédi Endre matematikus előadásáról. Az a megtiszteltetés ért minket, hogy a professzor úr is olvassa a blogunkat, és egy rövid levélben válaszolt is a cikkben írottakra. Az alábbiakban, a professzor úr engedélyével, ez a választ tesszük közzé.

Kedves Szobonya Péter Úr!

 

Nagyon köszönöm jóindulatú bejegyzését a blogján.

 

Tudtam, hogy az előadásom témája semmiben sem kapcsolódik a konferencia témájához. Gondosan elolvastam a programot. Jó néhány nemzetközileg is sikeres tanítványom komoly cégeknél éppen a kockázati tőkével foglalkozik.Jó néhányszor beszélgetünk azóta is a kockázati tőkéről, új vállalatok alapításáról és más vállalatok felvásárlásáról. Ha nem is vagyok szakértő, pontosan tudtam, hogy miről lesz szó a konferencián, és én mennyire nem tartozom ide. Azt hiszem, az eset kicsit hasonló volt Freund Tamás professzor úr esetéhez.

 

Az előadást azért vállaltam, hogy támogassam, amennyire tudom, az elméleti matematikát, mégpedig azzal, hogy néhány közérthető példán bebizonyítsam, hogy kívülálló számára mesterséges problémák megoldása, a látszólag öncélú kutatások később a mindennapi élet nagyon sok területén rendkívüli haszonnal járnak.(A néhány anekdota, esetleg vicces megjegyzés csak kiegészítése volt az előadásnak)

 

Remélem, hogy ezt a szándékot sokan megértették, mindenesetre aki a konferencia előadásait röviden ismertette, szerintem tökéletesen megértette a célt, ld az alábbi linket.

 

Sokszor találkoztam nagyon sikeres es okos emberekkel, akik szinte büszkén állítják, hogy ők egyáltalán nem értenek a matematika elemeihez sem.(Mindez önhibájukon kívül, mert a matematika oktatása az átlag iskolában rendszerint, tisztelet a kivetelnek, nem megfelelő) Ezen jó lenne segiteni, de sajnos nem tudom, hogy hogyan.

 

Még egyszer köszönöm kedves bejegyzését.

 

Tisztelettel, Szemerédi Endre

Professzor úr, köszönjük az észrevételeit; az írásainak a jövőben is nagyon szívesen teret adunk a Kockázati tőke blogon!

Szólj hozzá!

Címkék: konferencia szemerédi endre portfolioblogger hvca magyar kockázati és magántőke egyesület


A bejegyzés trackback címe:

https://kockazatitoke.blog.hu/api/trackback/id/tr434585222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása