Múlt heti blogbejegyzésemben arra merészeltem bátorítani a vállalkozó kedvű embereket, hogy indítsanak vállalkozást. Na, de hogy egy kicsit maradjunk a témánál, most álljon itt 12 olyan megfontolásra érdemes tanács, ami sikerre viheti ezt a kezdő vállalkozást.
1. Ne indíts vállalkozást csak akkor, ha olyan dologgal foglalkozik, amit szeretsz csinálni, és ami a rögeszméddé válik.
2. Ha már az elején azon gondolkodsz, hogyan szállhatnál ki a vállalkozásból, az nem egy rögeszme!
3. Olyan embereket alkalmazz, akik szerethetnek a cégben dolgozni.
4. Az eladás mindent megold. Tudd, hogyan termelhet a vállalkozásod pénzt, és te hogyan adhatod el ezt.
5. Tudd, hogy miben vagy a legjobb és fókuszálj arra. Arra, amiben nem vagy jó, alkalmazz embereket, akik illenek a vállalkozásod kultúrájába, és nem túl drágák.
6. Teremts olyan munkakörnyezetet, ahol szívesen dolgoznak az alkalmazottaid, még a munkaóráikon is túl.
7. Ne legyenek zárt irodáik az alkalmazottaknak. Ha magányt szeretnének, akkor mutasd meg nekik a mosdót. Egy közös hely szükséges, ahol sziporkáznak a gondolatok és mindenki update lehet a vállalkozással kapcsolatban. Ezzel a módszerrel az olyan döntéshozókat is távol tudod tartani a cégedtől, akik nem tudnak egy startupban dolgozni.
8. Használj olyan technológiákat, amiket ismersz és szeretsz. Ugyanez igaz az alkalmazottaidra is.
9. Egyszerűen építsd fel a vállalkozást! Ha van egy menedzser a vállalkozásban, akinek egy másik menedzser készít beszámolókat, akkor véged. Ha fejlődik a céged, akkor majd foglalkozhatsz ilyenekkel.
10. Ne vásárol felesleges marketing dolgokat. Ha például olyan pólót készítesz, amin a céged logója van, akkor azt az alkalmazottaid biztosan büszkén viselik majd konferenciákon vagy akár a magánéletben is. De szerinted ezt büszkén viselné más is?
11. Ne bérelj fel egy külön PR céget. Ha valakikkel kapcsolatba akarsz kerülni, akkor keresd meg őket te magad. Téged fognak megismerni, a te leveleidre fognak válaszolni, és később a te véleményedet fogják kikérni.
12. Tedd élvezhetővé a munkát az alkalmazottaidnak. Ne stresszeld túl őket, jutalmazd a teljesítményüket és foglalkozz a csapatépítéssel is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.