A kommunizmus évtizedeit leszámítva férfiuralomra épülő, szexistának tartott orosz társadalomban egyre több hölgy visz sikerre internetes, illetve feltörekvő-startup vállalkozást. Orosz összeállításunk várva-várt második része.
(Széles Róbert írása az Insider Blog-ról)
A neves magazin orosz oldala, a Forbes.ru, összesítve a 30 legnagyobb és legbefolyásosabb “Internet-játékosnak” nevezett vállalkozót.
A Top-lista 10 helyén Jelena Maszolova állt, aki még egyetemista korában, 2008-ban alapított kockázati tőkealapot, amit a Chip and Daily nevű kedvezmény-site követett, amelyet azóta értékesített. a Mail.ru Group-nak.
Ráadásul a helyi netes piacon még nem aktívak a nyugati befektetők. Az említett listának csak a 25. helyen találni kvázi-külföldi érdekeltséget. Vlagyimir Dolgov, a Google oroszországi vezetőjének személye található itt, az egyébként csak Runet néven emlegetett nevezett orosz internetes világban.
OROSZ KISMAMÁK A NETBIZNISZBEN
A Runet világában ugyanakkor nem csak a legfelsőbb körökben találhatóak feltörekvő hölgyek. A Russia beyond the headlines hírportál beszámolója szerint például a 30 esztendős Tatyjana Szmolova egyetemi évei után asszisztensként dolgozott egy kisebb magáncégnél-Ám amikor megtudták, hogy várandós lett, alacsonyabb fizetéssel járó beosztásba helyezték. Ezt megelégelve saját, elsősorban kismama-ruhákat kínáló e-butikot alapított. Ez a vállalkozás ma már tisztességes megélhetést biztosít saját maga és fia számára.
Az egyszerű ötlet más hölgyeknek is megtetszett. Sorra alakulnak a kismamák tulajdonát képező, kismama-ruhák mellett gyermekruhákat, játékokat forgalmazó, illetve babysittereket és nevelőnőket közvetítő honlapok.
Ezek a kezdeményesek sok hasonszőrű nőnek kínálnak otthonról, szabad munkaidőben végezhető, fizetett elfoglaltságot, egész kis ökoszisztémát alakítva ki ezzel.
ÜZLETI ISKOLA, NŐKNEK
A 28 éves Aljona Popova újságíró éppen azért hagyta ott az orosz közszolgálati televíziós csatornát, és alapított vállalkozási és egyéb hasznos ismereteket nyújtó online üzletasszony-iskolát, mert a 2008-as válság kirobbanása után Oroszországban is tömegesen bocsátották el a PR és marketing szakembereket.
Minthogy ez irányú tevékenységet Oroszországban 70 %-ban nők végeznek, nem volt nehéz kitalálnia, hogy bőven áll rendelkezésére szabad kapacitású távmunkaerő.
A 3 hónapos kurzusokat kínáló üzleti-vállalkozási online-iskolát Popova stílszerűen Startup Nők-nek nevezte el.
(“Maradjatok velünk”, rövidesen folytatjuk a sorozatot, téma a Facebook és helyi versenytársainak csatája lesz.)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
is 2012.01.31. 10:36:40
Szobonya Péter 2012.01.31. 12:32:32