Portfolio blogger

Friss topikok

Portfolio hírbox

2012.02.28. 09:13 László Tóth

Vállalati életciklusok VIII.

Mik egy érett cég jellemzői?

A serdülőkori szabadságharc végével - feltéve, hogy a háborúba nem rokkant bele a cég – a szervezet kockazatialapkezelo_megismerni.jpgmegállapodik: az egykori kisvállalkozásból jól működő, stabil és érett vállalat fejlődik ki. Ez azonban egyáltalán nem stabil, egyensúlyi állapot, hiszen hiába kerül a kreativitás és a kontroll egyensúlyba, a két faktor valójában egymással összeegyeztethetetlen.  A felnőtt korú cég legnagyobb kihívása: megmaradni felnőttnek.

Berta Zsolt sorozatának következő része a valtozasmenedzser.hu oldalról

Vízió, célok, tervek

A céget egy határozott vízió vezérli. Ez nem egy kötelező marketing bla-bla a falon vagy az intraneten. A szervezet ismeri a víziót és a vezetők ez alapján döntenek a mindennapokban. A stratégiai célok konzisztensek és kézzelfoghatóak, a célok alapján összeállított üzleti terv olyan akciótervekre van lebontva, amit következetesen végrehajtanak és számon kérnek. A prioritások világosak.

Ügyfélkezelés

Az ügyfél (és kezelésének) fontossága áthatja a teljes szervezetet. Mindenki az ügyfelek hosszú távú elégedettségéért dolgozik (és nem a tulajdonosért vagy önmaga hatalmi pozíciójáért). Ezzel együtt a “rossz” ügyfelet tudják kezelni és el tudják utasítani (pl. nemfizető vagy veszteséges ügyfelek, termékek).

Szervezet, struktúra, HR

A szervezeti struktúra a külső és a belső szereplőknek is világos, összeegyeztethető a cég stratégiájával és komplexitásával. Mindenki tudja a helyét és feladatát. A felelősségi és hatáskörök fedik egymást. A funkcionális területek közötti koordináció jól működik, a divízióegoizmus kezelésére alkalmas eszközök is működnek. A döntési mechanizmusok szakmai és nem személyes konfliktusok kiélezésével működnek. Az emberek szeretnek a cégnél dolgozni, csak néhányan mennek el, de azok sem “rossz szívvel”. A cég munkaerő-piaci megítélése jó, így folyamatosan tud új és kvalifikált munkaerőt felvenni.

Intézményesített kreativitás

Az alapítók által vezetett cégek legnagyobb hibája az alapító megkerülhetetlensége. Ő a cég motorja, szíve-lelke, az innováció mestere. A felnőttkorú, érett cégek leképzik az alapító ezen tulajdonságait és a cégben olyan csapatokat hoznak létre, amik kiegészítik, sőt akár pótolják az alapítót. Ez lehet egy kreatív “rohamcsapat”, K+F osztály vagy a termékfejlesztési team.

(Még nem értünk a végére! Folyt. köv.)

Szólj hozzá!

Címkék: vállalkozás 2012 mások írták portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://kockazatitoke.blog.hu/api/trackback/id/tr724219247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása